بانی مگ | مجله اینترنتی

بانی مگ | مجله اینترنتی

بانی لاین | بانک جامع اطلاعاتی کالا
بانی مگ | مجله اینترنتی

بانی مگ | مجله اینترنتی

بانی لاین | بانک جامع اطلاعاتی کالا

زاکربرگ چگونه به منفورترین مرد دنیای فناوری تبدیل شد؟

این روزها مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار جوان فیسبوک، به‌شدت محبوبیت خود را از دست داده است.
سال‌های متمادی، مارک زاکربرگ به‌عنوان انسانی برجسته شناخته می‌شد که می‌تواند پیشتاز همه‌ی رقبای خود در سیلیکون‌ولی باشد؛ اما به‌دلایلی که حتی نمی‌توانید حدس بزنید، حالا ورق برگشته است. معمولا وقتی زادگاه خود یا شهر محل تحصیلتان را ترک می‌کنید و پس از چند سال به آن بازمی‌گردید، تقریبا همه‌چیز سر جای خودش قرار دارد؛ اما در منطقه‌ی خلیج سان‌فرانسیسکو اوضاع طور دیگری است و گویی در‌مقایسه‌با سایر بخش‌های آمریکا، سرعت پیشرفت ۱۰ برابر بیشتر است. برای مثال، پهپاد‌های جدید، خدمات تحویل مبتنی‌بر هوش مصنوعی، اسکوتر‌های برقی و خودروهای خودران را می‌توانید همه‌جا مشاهده کنید.
در سان‌فرانسیسکو، تنها چیزی که از فناوری سریع‌تر عوض می‌‌شود، نظر متخصصان فناوری درباره‌ی یکدیگر است. ایلان ماسک امروز دانشمندی بااستعداد است و فردا آدمی نادان که تحت‌تأثیر مواد روان‌گردان به منجی دانش‌آموزان گرفتار در غار تام لوآنگ تایلند توهین می‌کند و بعد از چند روز، با معرفی موشک اسپیس ایکس یا خودرو جدید تسلا، دوباره به مخترعی نابغه تبدیل می‌شود. جک دورسی، استاد مراقبه و مدیتیشن، یک روز هیولایی است که به دونالد ترامپ اجازه‌ی نقض قوانین توییتر را می‌دهد و بلافاصله پس از مدتی به‌دلیل تمسخر لوگو جدید فیسبوک و ممنوع‌کردن تبلیغات سیاسی در توییتر، بهترین انسان روی کره‌ی زمین لقب می‌گیرد. دراین‌میان، احتمالا تنها کسی که مردم همیشه و متفق‌القول دوستش ندارند و نخواهند داشت، کسی نیست جز مارک زاکربرگ، مدیر‌عامل فیسبوک. این محبوب‌نبودن دلایلی دارد که شاید هیچ‌وقت به آن فکر نکرده باشید.
حضور زاکربرگ با لباس خواب در جلسه با سرمایه‌گذاران موجب تمسخر رسانه‌ها شد.
زاکربرگ در ابتدای کسب‌و‌کار خود حواشی کودکانه و ناپخته‌ای داشته است. برای مثال، شوخی زننده با اعضای شرکت سرمایه‌گذاری سکویا هنگامی‌که با لباس خواب در جلسه حاضر شد و فایل پاورپوینتی با مضمون «۱۰ دلیل که ثابت می‌کند نباید اینجا سرمایه‌گذاری کنید» ارائه کرد و اسباب تمسخر فیسبوک در رسانه‌ها فراهم شد یا یکی از اولین کارت‌های ویزیت او که رویش نوشته بود: «لعنتی! من خودم مدیرعاملم».
باوجوداین، سرمایه‌گذاران و مؤسسان و حتی برخی از روزنامه‌نگاران هنوز به او به چشم انسان فرزانه‌ای می‌نگریستند که نه‌تنها بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان را ساخته؛ بلکه با درایت و آینده‌نگری و ارائه‌ی سهام فیسبوک با ساختار دو‌لایه به بازار، برتری همیشگی حق رأی خود را حفظ و قدرتش را در هیئت‌مدیره تثبیت کرده است. با این فرایند، هیچ‌کس نخواهد توانست او را از شرکتش اخراج کند؛ درایتی که استیو جابز از آن بی‌بهره بود.
این روز‌ها در خلیج سان‌فرانسیسکو، با هرکه هم‌صحبت شوید، نظر مساعدی درباره‌ی فیسبوک نمی‌شنوید؛ شرکتی که وقتی سهامش در سال ۲۰۱۲ عرضه عمومی شد، باعث رونق‌گرفتن کسب‌و‌کار صدها میلیونر خلیج سان‌فرانسیسکو شده بود. کارکردن برای فیسبوک زمانی حسرت‌برانگیزترین شغل آمریکا بود؛ اما در‌حال‌حاضر، و براساس نظرسنجی وب‌سایت Glassdoor برای بهترین مشاغل، در رده‌ی هفتم قرار گرفته است. برای افول مقبولیت فیسبوک دلایل متعددی وجود دارد که مواردی مانند رسوایی‌های مربوط به درز اطلاعات شخصی یا نقض حریم خصوصی کاربران، فاجعه‌ی مفتضحانه‌ی کمبریج آنالیتیکا و دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ را شامل می‌شود.
فیسبوک بازار تبلیغات دیجیتالی را به‌انحصار خود درآورد و رسانه‌ها را به‌خود گرفتار کرد و عامدانه بسیاری از کسب‌وکارها را به‌نابودی کشاند. درادامه، زاکربرگ با رد دخالتش در نتایج انتخابات که ایده‌ای کاملا احمقانه‌ بود و نپذیرفتن مسئولیت فیسبوک به‌عنوان رسانه با گفتن جمله‌ی «ما شرکت فناوری هستیم نه رسانه»، تلویحا ادعای تأثیرگذاری فیسبوک بر جهان را قبول کرد. همچنین، زاکربرگ در مصاحبه‌ای جنجالی، اعلام کرد نیازی نمی‌بیند مطالب منتشرشده در فیسبوک درباره‌ی انکار هولوکاست را حذف کند. با این گفته وی آتش خشم و نفرت خیلی‌ها را برانگیخت و آماج شدیدترین حملات، به‌ویژه ساکنان ثروتمند سیلیکون‌ولی قرار گرفت. او همواره در مغلوب‌کردن حریفانش رقیبی بی‌رحم بوده و هر ایده‌ی موفق و پول‌سازی را تصاحب یا از آن تقلید کرده است.
فیسبوک هر ایده‌ی ‌موفق و پول‌سازی را یا نابود می‌کند یا تصاحب
البته زاکربرگ تنها تاجر سنگدل دنیای فناوری نیست که شهرت این صنعت را در رسانه‌ها لکه‌دار می‌کند. با اطمینان می‌توان گفت روال کار تمامی ساکنان این منطقه همین است؛ اما زاکربرگ برخلاف سایر همتایانش که حداقل گاهی اظهار ندامت می‌کنند، همیشه طوری رفتار کرده که گویی دانای کل است. برای مثال، ایلان ماسک وقتی در افتضاح ماجرای غار تام لوآنگ تایلند با انتقاد شدید مواجه شد، تأیید کرد حرف احمقانه‌ای زده است یا وقتی فیلمی از تراویس کالانیک، مدیر سابق تاکسی اینترنتی اوبر، بیرون آمد که او را در حال فریادکشیدن بر سر راننده‌ی اوبر نشان می‌داد، به تکاپو افتاد و مجبور شد بگوید آدم وحشتناکی است.
درمقابل، وقتی هفته‌ی پیش آرون سورکین، کارگردان آمریکایی که شخصیت مارک زاکربرگ دست‌مایه‌ی ساخت یکی از فیلم‌های او به‌نام شبکه اجتماعی بوده است، در نامه‌ای سرگشاده برای زاکربرگ، ملتمسانه از او خواست موضعش درزمینه‌ی تبلیغات دست‌کاری‌شده‌ی سیاسی که در فیسبوک قرار می‌گیرد را بازنگری کند، زاکربرگ در صفحه‌ی فیسبوک خود حرف آخر را زد. او با درج دیالوگی از فیلم سینمایی رئیس‌جمهور آمریکا، (فیلم دیگری به کارگردانی سورکین) نوشت: «دفاع از آزادی بیان».
این‌گونه اظهارات شاید از دیدگاه زاکربرگ کارساز به‌نظر بیایند؛ اما در پیشگاه عامه‌ی مردم اصلا این‌طور نبوده است. یکی از سرمایه‌گذاران فیسبوک و زاکربرگ را الگویی ترسناک توصیف می‌کند و دیگری از آنان اعتقاد دارد که بنیان‌گذار فیسبوک فاقد خودآگاهی است. حتی یکی از کارکنان عالی‌رتبه‌ی فیسبوک که نخواست نامش فاش شود، گفته است:
او [زاکربرگ] هیچ احساسی از خود نشان نمی‌دهد و گاهی فکر می‌کنیم رئیس ما ربات است.
به‌تازگی چارلی وارزل، یکی از روزنامه‌نگاران حوزه‌ی فناوری، در توصیف مارک زاکربرگ نوشت:
به‌عقیده‌ی من، زاکربرگ نه جمهوری‌خواه است و نه دموکرات. او مدیر‌عامل فیسبوک است و حزب سیاسی او به رشد و پیشرفت خود در تعداد کاربران فعال، درآمد ناشی از تبلیغات، بازار سهام و اصولا هرآنچه ارزش مادی داشته باشد، ادامه می‌دهد.
مانند خود زندگی، در سیلیکون‌ولی هم مفهومی وجود دارد به‌نام کنش ثانوی. کنش ثانوی سرگرمی یا مشغله‌ای است که افراد پس از بازنشستگی یا ترک کار، خود را وقف آن می‌کنند. اگر نگاهی به نشریات دو دهه‌ی قبل بیندازید، بدون تردید به داستانی درباره‌ی بیل گیتس برخواهید خورد که بنیان‌گذار جوان مایکروسافت را دقیقا در قامت امروز زاکربرگ توصیف می‌کند: مردی که به قانون‌گذاران توهین می‌کند و هر رقیبی که مانع راهش باشد، به‌شدت شکست می‌دهد. وقتی در سال ۱۹۹۸ مایکروسافت به نقض قانون ضد‌تراست متهم شد، بیل گیتس با بی‌ارزش دانستن کنگره، تصمیم گرفت وارد میدان مبارزه با دولت آمریکا شود؛ اما گویا به‌ناگهان چیزی در او متحول شد. شاید تسلیم فشار‌های شدید دولت شد و شاید هم به درک این مفهوم رسید که در زندگی چیزهایی مهم‌تر از پیروزشدن هم وجود دارد. هرچه بود، بیل گیتس را به انسانی متواضع و فروتن تبدیل کرد. او مسن‌تر و باهوش‌تر شد و در سال ۲۰۰۰، زمام امور را به استیو بالمر سپرد و بر انجام فعالیت‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه متمرکز شد. تنها با گذشت یک دهه، مدیرعاملی که یک روز تجسم شیطان در عالم فناوری بود، به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین رهبران تصمیم‌ساز جهان مبدل شد و حتی اواخر تابستان امسال فیلم مستندی با عنوان «درون مغز بیل چه می‌گذرد؟؛ رمزگشایی از بیل گیتس» در تجلیل از او منتشر شد.
زاکربرگ هم دچار چنین تحول شخصیتی خواهد شد؟
این تصور وجود دارد که فیسبوک نهایتا از هم فرو‌خواهد‌‌ پاشید یا به‌شکل دیگری اداره می‌شود؛ اما بدون در‌نظرگرفتن اینکه این شرکت به سرنوشت مایکروسافت دچار خواهد شد یا خیر، دلایل ساختاری زیادی وجود دارد که چرا زاکربرگ هیچ‌وقت به انسان فروتنی مانند گیتس تبدیل نمی‌شود: ۱. ارزش سهام فیسبوک درحال‌رشد است و هیئت‌مدیره دلیلی برای مخالفت با زاکربرگ نمی‌بیند؛ ۲. زاکربرگ سیطره کامل بر فیسبوک را حفظ خواهد کرد و ممکن است در آینده حتی از این هم جسورتر  شود؛ چرا‌که وقتی جک دورسی تلاش می‌کرد محبوبیت بیشتری در بین همکاران خود در سیلیکون‌ولی کسب کند، زاکربرگ نشان داد در فیسبوک همچنان در بر همان پاشنه سابق می‌چرخد.
بسیاری عقیده دارند زاکربرگ تمام پل‌های پشت‌سرش را خراب کرده‌ است. حتی اگر روزی قدم در راه بیل گیتس بگذارد و شرکتش را ترک کند و در باقی‌مانده‌ی عمرش با بزرگ‌ترین مشکلات بشری مبارزه کند، بعید می‌دانم کسی به تماشای فیلمی رغبت داشته باشد که عنوانش این باشد: «درون مغز مارک چه می‌گذرد؟؛ رمزگشایی از مارک زاکربرگ».
برخلاف گیتس که در اوج حرفه‌ی خود دچار تحول معنوی شد، به‌نظر می‌رسد زاکربرگ تمام فکر و ذکرش رشد درآمد فیسبوک است و به تبعات اجتماعی تصمیماتش هیچ اهمیتی نمی‌دهد. روزی فردی که تجربه‌ی همکاری با او را در فیسبوک داشت، گفت:
در تمام عمرم، آدمی ندیده‌ام که مانند زاکربرگ پشتکار داشته باشد. مهم نیست تصمیم بگیرد چه کاری انجام دهد‌؛ ولی شک نکنید او بهترین شخص برای انجام آن کار خواهد بود. او این‌طور بار آمده است. حتی اگر سازمان غیرانتفاعی را هم به او بسپرید، آن را به بزرگ‌ترین مؤسسه غیرانتفاعی جهان تبدیل خواهد کرد؛ همان کاری که با شرکتی کوچک مثل فیسبوک انجام داد.
منبع : زومیت - VANITYFAIR

رونمایی مانیتور منحنی ۳۴ اینچی برند مسترتک در ایران

به‌گفته‌ی مسئولان شرکت بازرگانی توسعه‌ی تجارت صنایع آپادانا، XG345AQ مانیتور منحنی ۳۴ اینچی است که کمتر از یک ماه دیگر به بازار عرضه خواهد شد. رزولوشن مانیتور جدید برند مسترتک ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ و کیفیت تصویر آن 4K است. از دیگر مزیت های این محصول می‌توان به پنل اولتراواید (Ultra Wide)، نسبت تصویر ۲۱:۹، نرخ نوسازی تصویر ۱۴۴ هرتز و پشتیبانی از درگاه‌های USB3 ،HDMI ،Display Port و DVI اشاره کرد.

شرکت توسعه‌ی تجارت صنایع آپادانا یکی از واردکنندگان برندهای ایسوس، لنوو، تیم گروپ، اچ‌پی و اینتل است و متخصصان آن توانسته‌اند اعتماد شرکت ایسوس را در تولید پنج مدل از مانیتور‌های برند ایسوس در ایران جلب کنند. این شرکت باتوجه‌به تجربه‌ی درخشان در تولید سخت‌افزارهای مختلف و مانیتورهای ایسوس می‌تواند تجهیزات تولیدی برند مسترتک را با کیفیتی درخورتوجه و برابر با برندهای خارجی در بازار توزیع کند. ناگفته نماند این واحد تولیدی که تجهیزات سخت‌افزاری کامپیوتری به بازار عرضه می‌کند، می‌تواند تلویزیون، کیس، نمایشگر، منبع تغذیه و رایانه‌های بدون کیس را با برند مسترتک تولید کند.

ماشین‌آلات کارخانه شرکت توسعه‌ی تجارت صنایع آپادانا با بهره‌گیری از آخرین فناوری روز دنیا ساخته شده است و می‌تواند به‌روز‌ترین مدارها و بردها را تولید کند. همچنین، به‌گفته‌ی مدیرعامل شرکت مذکور، این مجموعه تولید صندوق‌های الکترونیکی فروشگاهی را در دستورکار خود دارد.


چگونه در اندروید پیام رسانی RCS را فعال کنیم؟

گوگل با بهره‌گیری از استاندارد RCS اپلیکیشن Messages را در سیستم‌عامل اندروید به‌روزرسانی کرده است تا این اپلیکیشن بتواند پیام‌رسانی به‌ فرم iMessage را ارائه دهد. گوگل به‌صورت رسمی Messages جدید را که از استاندارد RCS بهره می‌گیرد در بریتانیا و فرانسه منتشر کرده است؛‌ اما با استفاده از روشی خاص می‌توان کاری کرد که اپلیکیشن Messages اندروید به‌صورت اجباری حالتی شبیه به iMessage پیدا کند. آموزش پیش‌رو برای تنظیم‌ مجدد RCS نیز کاربرد دارد.

بدین منظور، ابتدا به فروشگاه گوگلی پلی استور بروید و اپلیکیشن Google Messages Beta را دانلود کنید؛ اگر پیش‌تر این اپلیکیشن را دانلود کرده‌اید، حتما اطمینان حاصل کنید که به جدیدترین نسخه به‌روزرسانی شده باشد. مطمئن شوید که ابزار Carrier Services روی گوشی‌تان نصب شده است. در مرحله‌ی بعد لازم است Activity Launcher را برای اندروید دانلود کنید. پس از انجام این کار، وای‌فای را خاموش و حافظه‌ی ذخیره‌سازی را حذف کنید. در این مرحله Activity Launcher را باز و گزینه‌ی All Activities را انتخاب کنید. 

پس از طی مراحل بالا، به‌دنبال اپلیکیشن Messages بگردید و در منوی زیرین آن، گزینه‌ای تحت عنوان Set RCS Flags را پیدا کنید. پس از ضربه‌زدن روی گزینه‌ی یادشده، گزینه‌ی دیگری را با نام ACS Url پیدا و آن را انتخاب کنید. در منوی باز شده گزینه‌ی http://rcs-acs-prod-us.sandbox.google.com/ را انتخاب کنید و به‌ مرحله‌ی بعد بروید. سپس مراحل راه‌اندازی Android Messages را دنبال کنید؛ این مراحل احتمالا نهایتا سه دقیقه به‌طول خواهند انجامید.

اگر مشاهده کردید که تغییری حاصل نشده است، داده‌ی Carrier Services را پاک و اپلیکیشن Android Messages را به‌صورت اجباری متوقف کنید (Force Stop). سپس باید مجددا Activity Launcher را باز کنید، روی Recent Activities و سپس All Activities ضربه بزنید، دنبال Android Messages بگردید و پس از ورود به آن، گزینه‌ی Set RCS Flags را انتخاب کنید. در نهایت به‌دنبال گزینه‌ی OTP Pattern بگردید و آن را پیدا کنید. منوی جدیدی باز می‌شود که در آن باید به‌دنبال گزینه‌ی زیر بگردید و انتخابش کنید:

Your\sMessenger\sverification\scode\sis\sG-(\d{6})

پس از انجام کارهای بالا، گزینه‌ی Apply را بزنید و دستگاه را مجددا راه‌اندازی کنید. پس از بازکردن اپلیکیشن Messages خواهید دید که ظاهر آن تغییر کرده و فرمی شبیه به iMessage پیدا کرده است. 

کاربرانی که در بریتانیا یا فرانسه حضور دارند احتمالا تاکنون ظاهر اپلیکیشن پیش‌فرض پیام‌رسانی گوشی‌شان به‌صورت خودکار تغییر کرده است. بااین‌حال روش بالا برای کسانی که در خارج از کشورهای یادشده حضور دارند، بسیار کاربردی خواهد بود. در ابتدا تصور می‌شد که این روش روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی کار می‌کند؛ اما گزارش‌های اخیر نشان داده‌اند که پیام‌رسانی به‌فرم آی‌مسیج در گوشی‌های وان‌پلاس حتی از طریق روش بالا نیز فعال نمی‌شود. ناگفته نماند که روش بالا روی گوشی‌های دو‌سیم‌کارته نیز کار نمی‌کند.


طبقه بندی علائم تجاری

هنگامی که قصد ثبت برند دارید می بایست با در نظر گرفتن طبقه بندی علائم تجاری که در ذیل به تفصیل ذکر کرده ایم نسبت به ثبت برند خودتون اقدام کنید و قبل از اقدام به ثبت برند لازم است که اطلاعات درست و کاملا صحیحی نسبت به طبقه بندی علامت تجاری خود داشته باشید.

لازم به ذکر است که طبقه بندی علامت تجاری ذکر شده در ذیل بدین صورت است که طبقات ۱ الی ۳۴ مربوط به کالا ها و محصولات و طبقات ۳۵ الی ۴۵ مربوط به خدمات است.
 
الف) کالاها و محصولات:
 
طبقه۱-  مواد شیمیائی مورد استفاده در صنعت، علوم و عکاسی و همچنین در کشاورزی، باغبانی و جنگلبانی، رزین های مصنوعی پردازش نشده، پلاستیک های پردازش نشده، کودهای گیاهی، ترکیبات اطفاءحریق، مواد آبکاری و لحیم کاری، مواد شیمیائی برای نگهداری مواد غذائی، مواد دباغی، چسب های مورد استفاده در صنعت.
 
طبقه۲-  رنگ ها، روغن جلاها، لاک ها (لاک و الکل ها)، محافظت کننده ها در مقابل زنگ زدگی و جلوگیری کننده ها از فاسد شدن چوب و رنگ کننده ها، مواد شیمیائی تثبیت کننده رنگ، رزین ها یا صمغ های طبیعی خام، فلزات به صورت پودر یا ورق برای نقاشان ، دکوراتورها ، چاپگرها و هنرمندان.
 
طبقه۳-  ترکیبات سفید کننده و سایر مواد برای استفاده در رخت و لباس شوئی، ترکیبات مخصوص تمیز کردن، براق کردن، رنگ زدائی، لکه گیری و صیقل دادن و سائیدن، صابون ها، عطریات ، روغن های با اسانس، مواد آرایشی و لوسیون های مخصوص مو، دندان شویه ها و خمیر دندان ها.
 
طبقه۴-  روغن های صنعتی و نفتی و گریس ها، روان کننده ها، گردگیرها، مرطوب کننده ها و ترکیبات مخصوص وصل، سوخت ها (شامل سوخت موتور)، مواد روشنائی و شمع ها و فتیله ها برای روشنائی.
 
طبقه۵-  مواد داروئی و دامپزشکی، ترکیبات بهداشتی برای (اهداف پزشکی، برای مواد رژیمی و تغذیه ای، برای استفاده در مصارف پزشکی یا دامپزشکی، غذای کودکان،  مکمل های رژیمی و تغذیه ای برای انسان و حیوانات، انواع گچ برای مصارف پزشکی، لوازم زخم بندی (پانسمان)،  مواد مخصوص پرکردن دندان، موم دندان سازی، ضدعفونی کننده ها، ترکیبات برای نابود سازی حشرات موذی، قارچ کش ها، علف کش ها.
 
طبقه۶-  فلزات معمولی و آلیاژهای آن ها، مواد ساختمانی فلزی، ساختمان های فلزی قابل حمل و نقل و انتقال، مواد فلزی خطوط راه آهن، کابل ها و سیم های غیر الکتریکی انواع سیم ها از فلزات معمولی، آهن آلات، اقلام کوچک سخت افزار فلزی، انواع لوله و تیوب فلزی (مجراهای فلزی)، گاوصندوق ها، کالاها از فلز معمولی که در طبقات دیگر ذکر نشده اند، سنگ های معدنی فلزات.
 
طبقه۷-  ماشین ها و ماشین آلات (ابزار ماشین)، انواع موتورها (به غیر از موتورها برای خودروها و وسایل نقلیه زمینی)، اتصالات مربوط به ماشین آلات و قطعات انتقال نیرو (غیر از موارد مربوطه به خودروهای زمینی)، ابزار کشاورزی (غیر از ابزاری که با دست کار می کنند)، ماشین های جوجه کشی، دستگاههای اتوماتیک فروش که با سکه کار می کنند.
 
طبقه۸-  ابزار آلات و وسایل دستی (با کارکرد دستی)، کارد و قاشق و چنگال، اسلحه کمری، تیغ ها.
 
طبقه۹-  تجهیزات علمی، مسافت یابی، مساحی، الکتریکی، عکاسی، سینمائی، بصری، وزن کردن، اندازه گیری، علامت دادن، بازرسی وچک کردن، نجات ازمرگ، وابزارهای کمک آموزشی، ابزارهای ضبط صوت، انتقال وتکثیرمرتبط، باصداوتصویر، حافظه های مغناطیسی، دیسکهای ضبط، ماشین های فروش خودکار، ماشینهای فروش.
 
طبقه۱۰-  دستگاه ها و وسایل جراحی، پزشکی، دندان سازی و دامپزشکی، دست و پای مصنوعی، چشم و دندان مصنوعی، اقلام ارتوپدی، مواد مخصوص بخیه زنی.
 
طبقه۱۱-  دستگاه های مخصوص روشنائی، گرمایشی، مولد بخار، آشپزی (طبخ)، تبرید(سردکننده)، خشک کن، تهویه، تأمین و ذخیره آب و اهداف و مصارف بهداشتی.
 
طبقه۱۲-  خودروها (وسایط نقلیه)، دستگاه های حمل و نقل زمینی، هوائی یا آبی.
 
طبقه۱۳-  سلاح های گرم، مهمات و پرتابه ها (موشک، راکت، خمپاره و غیره)، موادمنفجره، مواد و وسایل آتش بازی.
 
طبقه۱۴-  فلزات گرانبها و آلیاژهای آن ها و کالاهای ساخته شده یا روکش شده از آن ها که در طبقات دیگر ذکر نشده اند، جواهرات، سنگ های قیمتی، وسایل ساعت سازی و زمان سنجی.
 
طبقه۱۵-  آلات موسیقی.
 
طبقه۱۶-  کاغذ، مقوا و کالاهای ساخته شده از آنها که در طبقه های دیگر ذکر نشده اند، کار چاپ شده، لوازم صحافی، عکس، لوازم التحریر، چسب ها برای مصارف تحریری یا خانگی، لوازم نقاشی، قلم موهای نقاشی، ماشین های تحریر، ملزومات دفتری (به استثناء مبلمان)، لوازم آموزشی و تدریسی (به استثناء دستگاه ها)، لوازم پلاستیکی برای بسته بندی (که در سایر طبقات ذکر نشده باشند)، حروف چاپ، کلیشه های چاپ.
 
طبقه۱۷-  لاستیک، گوتا پرچا (نوعی کائوچو)، صمغ، پنبه نسوز، میکا و کالاهای ساخته شده از این مواد که در طبقات دیگر ذکر نشده اند، پلاستیک ها به شکل پرس شده و با فشار از قالب عبور داده شده برای استفاده در ساخت سایر کالاها، مواد بسته بندی، در پوش گذاری، انسداد و عایق بندی، لوله های قابل انعطاف غیر فلزی.
 
طبقه۱۸-  چرم و چرم مصنوعی و کالاهای ساخته شده از این مواد که در طبقات ذکر نشده اند، پوست حیوانات، چمدان ها و کیف و کیسه های مسافرتی، چترها، چترهای آفتابگیر و عصاهای مخصوص راه رفتن، شلاق ها، زین و یراق و زین برگ و سراجی.
 
طبقه۱۹-  مصالح ساختمانی (غیر فلزی)، لوله های غیر فلزی سخت و غیرقابل انعطاف برای استفاده در ساختمان، آسفالت، انواع قیر، ساختمان های قابل انتقال غیر فلزی، بناهای یادبود غیر فلزی.
 
طبقه۲۰-  مبلمان، آئینه ها و قاب های عکس،کالاهای ساخته شده (که در طبقات دیگر ذکر نشده اند) از چوب، چوب پنبه، نی، بامبو، حصیر، شاخ، استخوان، عاج، استخوان آرواره نهنگ، صدف، کهربا، پوسته داخلی مروارید ساز، صدف مروارید، پیپ ها و چپق‌های کف دریائی و جایگزین های این مواد یا ساخته شده از پلاستیک.
 
طبقه۲۱-  ظروف خانگی یا وسایل آشپزخانه و ظروف، شانه و اسفنج ها، برس ها (غیر از قلم موها)، مواد مخصوص ساخت برس، وسایل برای نظافت و تمیزکاری، سیم ظرفشوئی، شیشه هائی که بر روی آنها کار نشده یا نیمه ساخته اند (به استثناء شیشه های مورد استفاده در ساختمان)، شیشه آلات، اشیاء ساخته شده از چینی و سفال که در طبقات دیگر ذکر نشده اند.
 
طبقه۲۲-  طناب ها، ریسمان، تورها، چادرها، سایبان ها، برزنت ها (تارپولین)، بادبان ها، ساک ها و گونی‌ها و کیسه‌ها (که در طبقات دیگر ذکر نشده اند)، مواد لائی و آکندنی (به استثناء لاستیکی یا پلاستیکی)، مواد فیبری خام برای نساجی.
 
طبقه۲۳-  انواع نخ و رشته برای مصرف نساجی.
 
طبقه۲۴-  مصنوعات نساجی و پارچه ای که در طبقات دیگر ذکر نشده اند، روتختی ها، رومیزی ها.
 
طبقه۲۵-  پوشاک، پاپوش (کفش)، پوشش سر.
 
طبقه۲۶-  انواع پارچه توری و گلدوزی، روبان ها و قیطان ها، دکمه ها، قلاب ها، قزن قفلی ها، سوزن ها و سوزن ته گردها و سوزن خیاطی،گل های مصنوعی.
 
طبقه۲۷-  فرش ها، قالیچه ها، پادری ها و مواد مخصوص پادری ها، حصیرها، لینولئوم و مواد دیگر برای پوشش کف های موجود، قالیچه ها و شیشه های تابلوئی (غیر پارچه ای).
 
طبقه۲۸-  انواع بازی ها و اسباب بازی ها، وسایل ورزشی و ژیمناستیک که در سایر طبقات طبقه بندی نشده اند، تزئینات برای درخت های کریسمس.
 
طبقه۲۹-  گوشت، گوشت ماهی، گوشت ماکیان و شکار، عصاره های گوشت، میوه ها و سبزیجات پخته شده، خنک شده، منجمد شده و به صورت کنسرو، انواع ژله، مرباجات و کمپوت ها، تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی، روغن های خوراکی و چربی های خوراکی.
 
طبقه۳۰-  قهوه، چای، کاکائو، و قهوه مصنوعی، برنج، پیو کا و ساکوز (نشاسته، نیوک و نشاسته ساگو)، آرد و فرآورده های ساخته شده از غلات، نان، نان شیرینی، شیرینی ها، یخ های خوراکی، عسل، ملاس، شکر، مخمر، پودر شیرینی پزی، نمک، خردل، ادویه، سرکه، انواع سس (چاشنی ها)، یخ و بستنی.
 
طبقه۳۱-  غلات، محصولات کشاورزی، باغداری و جنگلی که در طبقات دیگر طبقه بندی نشده اند، حیوانات زنده، میوه و سبزیجات تازه، بذرها، گیاهان طبیعی و گل ها، مواد غذائی مختص حیوانات، مالت (جوانه جو).
 
طبقه۳۲-  ماءالشعیرها، آب های معدنی و گازدار و سایر نوشابه های غیرالکلی، آب میوه ها و نوشابه های میوه ای، شربت ها و سایر فراورده ها برای ساخت نوشابه ها.
 
طبقه۳۳-  محصولات این طبقه جهانی بوده و در ایران قابل ثبت نیستند.
 
طبقه۳۴-  توتون، اقلام دخانی،کبریت ها.
 
 
ب) خدمات:
 
طبقه۳۵-  تبلیغات، مدیریت کسب و کار، مدیریت بازرگانی و تجاری، عملیات دفتری واداری.
 
طبقه۳۶-  بیمه، امورمالی، امور پولی، امور مربوط به املاک و مستغلات.
 
طبقه۳۷-  ساختمان سازی، تعمیرات، خدمات نصّابی.
 
طبقه۳۸-  مخابرات از راه دور.
 
طبقه۳۹-  حمل و نقل، بسته بندی و انبار سازی کالاها، ترتیبات مسافرت.
 
طبقه۴۰-  عمل آوری مواد.
 
طبقه ۴۱-  آموزش و پرورش، ارائه آموزش و کارآموزی، تفریح و سرگرمی، ورزش و فعالیت های فرهنگی.
 
طبقه۴۲-  خدمات علمی و فن آوری و پژوهشی و طراحی مربوطه، خدمات مربوط به تجزیه و تحلیل صنعتی و پژوهشی، طراحی و توسعه نرم افزار و سخت افزار رایانه.
 
طبقه۴۳-  خدمات مربوط به عرضه اغذیه و نوشیدنی، مسکن و محل اقامت موقت.
 
طبقه۴۴-  خدمات پزشکی، خدمات دامپزشکی، مراقبت بهداشتی و زیبائی برای انسان ها و حیوانات، خدمات کشاورزی، باغبانی و جنگلداری.
 
طبقه۴۵-  خدمات حقوقی، خدمات امنیتی برای حفاظت از اموال و اشخاص، خدمات شخصی و اجتماعی ارائه شده به وسیله دیگران برای رفع احتیاجات افراد.
 
طبقه بندی علائم تجاری | طبقه بندی علامت تجاری
طبقه بندی علائم تجاری | طبقه بندی علامت تجاری

یکی از مهمترین موارد ثبت برند و طبقه بندی علائم تجاری شناخت طبقات مختلف کالاها و خدمات هست و در هنگام ثبت برند باید بر اساس نیازها، علاقه مندی، خواسته ها و اهدافی که از ثبت برند دارید مشخص کنید که برند یا همون علامت تجاری شما باید در کدام طبقه یا طبقات به ثبت برسه و باید درک صحیحی از طبقه بندی علامت تجاری خود داشته باشید.
 
ما در مباحث قبلی براتون علامت تجاری رو توضیح دادیم و انواع مختلف اون رو بررسی کردیم و همچنین انواع علامت تجاری رو خدمتتون شرح دادیم.
 
برای مطالعه مقاله علامت تجاری چیست و چه کاربردی دارد؟ ، اینجا را کلیک کنید و همچنین برای مطالعه مقاله انواع علامت تجاری ، اینجا را کلیک کنید.
 
اکنون قصد داریم راجع به طبقه بندی علامت تجاری بر اساس نشانه ای که علامت رو تشکیل میده و طبقه بندی علائم تجاری بر اساس شهرت ، برای شما عزیزان صحبت کنیم.
طبقه بندی علائم تجاری | طبقه بندی علامت تجاری
طبقه بندی علائم تجاری | طبقه بندی علامت تجاری

طبقه بندی علائم تجاری از نگاهی دیگر
 
با توجه به طبقه بندی علائم تجاری به ویژه مصادیق جدید آن که در قوانین ملی کشورهای مختلف به رسمیت شناخته شده است می توانیم انواع علائم تجاری رو با توجه به ملاک های زیر نیز در طبقه بندی علائم تجاری قرار دهیم تا بصورتی دقیق تر و کامل تر نسبت به طبقه بندی علامت تجاری و ثبت برند خود اقدام کنیم:
 

الف) علائم تجاری نامی یا حرفی
 
در این نوع علائم، نشانی ای که کالاها یا خدمات رو معرفی می کنه مرکب از یک یا چند کلمه است.
این کلمه یا کلمات از نظر آوایی یا صوتی باید به نحوی باشند که قابلیت ایجاد تمایز بین کالاها یا خدمات رو دارا باشند.
 
 ب) علائم تجاری گرافیکی یا ترسیمی

در طبقه بندی علائم تجاری ، علائمی که از تصاویر، طرح ها و نقش ها و غیره تشکیل شده اند و از نظر بصری از یکدیگر متمایز شناخته می شوند علائم تجاری گرافیکی یا ترسیمی نامیده می شوند.
 
ج) علائم تجاری مرکب و درهم آمیخته
 
که مرکب از دو یا چند نشان مختلف از انواع نشانه های متفاوت می باشند.
در طبقه بندی علامت تجاری ، این علائم به طور کلی از کلمات همراه با طرح ها و نقش ها و آرم ها تشکیل یافته اند.
 
د) علائم تجاری سه بعدی
 
در طبقه بندی علامت تجاری ، این علائم شامل  اشیایی هستند که بصورت سه بعدی عرضه و ارائه می گردند.
مانند: لفاف ها، بطری ها، بسته ها، جعبه ها
 
طبقه بندی علائم تجاری | طبقه بندی علامت تجاری
طبقه بندی علائم تجاری | طبقه بندی علامت تجاری

طبقه بندی علائم تجاری براساس شهرت
 
الف) علائم تجاری معمولی در طبقه بندی علامت تجاری
 
همه علائمی که معرف کالاها و خدماتی معین در بازار هستند و هنوز نتوانسته اند شهرت و معروفیت لازم را بین مصرف کنندگان کسب کنند، علائم معمولی نامیده می شوند.
 
ب) علائم تجاری مشهور در طبقه بندی علامت تجاری
 
علائمی هستند که از نظر عموم شهرت دارند.
برای اینکه یک علامت به درجه مشهوریت نایل آید باید کالاها و خدماتی که تحت لوای آن علامت به بازار عرضه می شوند از نگاه مردم دارای کیفیت عالی باشند.
 
ج) علائم تجاری معروف در طبقه بندی علامت تجاری
 
علائم تجاری معروف هم در واقع نوعی از علائم تجاری مشهور هستند با این تفاوت که شهرت علامت معروف صرفا در آن بخش از مردم است که کالاها و خدمات مستقیما به اونها عرضه میشود.
 
به عبارت دیگر در طبقه بندی علامت تجاری ، علامت معروف از نظر شهرت از علامت معمولی بالاتر و از علامت مشهور در مرتبه پائین تری قرار دارد.
 
طبقه بندی علائم تجاری | طبقه بندی علامت تجاری
طبقه بندی علائم تجاری | طبقه بندی علامت تجاری

در پایان باید عرض کنیم که چنانچه در مورد امور ثبت برند یا علائم تجاری خود نیاز به مشاوره دارید یا با مطالعه این مقاله همچنان در مورد ثبت برند یا طبقه بندی علائم تجاری براتون سوالی بدون پاسخ باقی مونده و قصد دارید اطلاعت بیشتری در مورد طبقه بندی علامت تجاری خود کسب کنید، میتونید با موسسه حقوقی مشهور تماس بگیرید و یا از طریق تکمیل و ارسال فرم ذیل از مشاوره رایگان کارشناسان خبره و باتجربه ما در زمینه ثبت برند و کلیه امور ثبتی و حقوقی بهره مند شوید.

منبع : مشهور دات آی آر

بررسی تلویزیون ایکس ویژن 43XT725

تلویزیون با وجود پیشرفت دیگر تکنولوژی‌ها، هنوز جای پای محکمی در خانه‌های مردم دارد و به آن به چشم یک وسیله‌ی ضروری نگاه می‌شود. در گذر زمان این وسیله ی صوتی و تصویری بزرگ و بزرگ‌تر شد و دیگر صرفا یک نمایش‌دهنده‌ی محتوای ویدئویی صرف نیست بلکه کیفیت ارائه محتوا، قابلیت‌های جانبی و مواردی از این دست جایگاه ویژه‌ای در خرید آن دارد. مادیران به‌عنوان شرکت مادر برند ایکس‌ویژن از سال‌ها پیش تولید تلویزیون از این برند را در کشورمان آغاز کرده است. 

قیمت اصلی‌ترین برگ برنده‌ی این تلویزیون است اما آیا عملکرد نیز تناسبی با قیمت آن دارد؟‌ نقاط ضعف و قوت 43XT725 چیست و چه کسانی بهتر است سراغ آن بروند؟ در بررسی پیش‌روی سعی کرده‌ایم تا علاوه بر پاسخ به این سوالات، شما را با نیازهای واقعی از یک تلویزیون بیشتر آشنا کنیم. از شما دعوت می‌کنیم پیش از آغاز مطالعه‌ی بررسی، مشخصات فنی 43XT725 را در جدول زیر مشاهده کنید:

مشخصات پنل
نوع پنلLCD
اندازه43 اینچ
رزولوشن1920 × 1080
مشخصات ویدیویی
HDRخیر
نوردهیEdge-lit LED
مشخصات صوتی
قدرت خروجی صدادو اسپیکر 10 واتی
نوع صدادالبی
تلویزیون هوشمند
سیستم عاملاندروید نسخه 7
پردازندهچهار هسته‌‌ی ۸۰۰ مگاهرتزی Cortex A53
فروشگاه محتوادارد
مرورگز وبدارد
پخش کننده موسیقیدارد
اتصالات ورودی و خروجی
HDMI2 درگاه نسخه 2.0
USB2 عدد USB2.0
LANدارد
کامپوزیتدارد
کامپوننتندارد
آنتندارد
شبکه WiFiدارد
خروجی هدفوندارد
مصرف انرژی
منبع تغذیه110/220 ولت - 60/50 هرتز
مصرف برق در زمان آماده به کار0.5 وات 

طراحی و درگاه‌ها

اولین مزیتی که از برخورد اول با 43XT725 نظر ما را جلب کرد، وزن کم دستگاه بود که به‌راحتی توسط یک نفر و بدون کوچترین‌ چالشی قابل جابجایی است؛ وزن بدون پایه‌ی دستگاه ۷.۶ کیلوگرم است که با اضافه‌شدن دو پایه‌ی آن به ۷.۸ کیلوگرم نیز می‌رسد. همان‌طور که از یک محصول اقتصادی انتظار می‌رود، شاهد بدنه‌ی پلاستیکی هستیم که خوشبختانه با رنگ خاکستری و طراحی مناسبی همراه شده است. حاشیه‌های کناری و بالایی دستگاه یک سانتی‌متر است و حاشیه‌های پایینی نیز به‌دلیل قرارگیری اسپیکرها و تأکید روی صدا در حدود ۳۰ میلی‌متر ضخامت دارد؛ از نظر حاشیه‌‌ها و ظاهر کلی 43XT725 رضایت‌بخش عمل می‌کند.

قسمت پشتیه دستگاه نیز از دو بخش با ضخامت‌های ۴۰ و ۸۰ میلی‌متری تشکیل شده است؛ درنتیجه مشکلی از بابت اتصال تلویزیون به دیوار نخواهید داشت، البته 43XT725 باریک ترین تلویزیون اقتصادی بازار محسوب نمی‌شود. برای اتصال به دیوار باید از نگهدارنده‌ای با استاندارد VESA 200x100 با فاصله‌ی افقی و عمودی ۲۰۰ و ۱۰۰ میلی‌متری جای پیچ‌ها استفاده کرد. پایه‌های دستگاه به‌شکل هلالی ساخته شده‌اند؛ به لطف آن‌ها تلویزیون پایداری خوبی روی میز دارد و در تکان‌‌های ساده احتمال افتادن آن بالا نیست. سمت چپ مربع برآمده‌ی پشت دستگاه محل قرارگیری پورت‌های دستگاه است و خبری از درگاه‌های USB و HDMI کناری برای دسترسی سریع نیست.

از نظر تعداد پورت‌ها تقریبا با دیگر تلویزون های برند ایکس ویژن تفاوتی ندارد. متاسفانه دو درگاه USB دستگاه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و بسته به نوع دستگاه و مادگی کابل گاه استفاده‌ی هم‌زمان از آن‌ها چالش‌برانگیز است: هر دو درگاه USB از نوع ۰.۵ آمپر و ۵ ولت هستند و می‌توان از آن‌ها برای اتصال هاردهای اکسترنال معمولی استفاده کرد. طبق انتظار، دو درگاه HDMI برای این تلویزیون درنظر گرفته شده که برای یک محصول اقتصادی مناسب است. با‌توجه‌به هوشمندبودن تلویزیون، علاوه‌بر امکان اتصال کابل LAN کاربران به‌کمک WiFi نیز می‌توانند به اینترنت متصل شوند. علاوه‌براین، 43XT725 برای دریافت کانال‌های داخلی به تیونر دیجیتال DVB-T2 مجهز شده است. برخلاف XKU635 خبری از درگاه MicroSD برای کارت حافظه در پشت دستگاه نیست. همچون تلویزیون‌های دیگر پشت دستگاه محل قرار دادن ورودی AV (از نوع مینی)، ورودی آنتن و خروجی صدای دیجیتال SPDIF است.

کیفیت تصویر

مادیران از یک پنل ۴۳ اینچی Full HD از نوع (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) در 43XT725 استفاده کرده؛ نرخ به‌روزرسانی تصویر این تلویزیون همچون تمام محصولات اقتصادی دیگر ۶۰ هرتز است. در این تلویزیون ایکس‌ویژن از پنل IPS LCD استفاده شده است تا زاویه‌ی دید مناسبی را ارائه دهد. شاید برای بسیاری از کاربران سؤال باشد که آیا رزولوشن Full HD برای این تلویزیون ۴۳ اینچ کافی است یا خیر؟ پاسخ سؤال بستگی به نیاز شما دارد؛ به این معنی که عواملی همچون فاصله‌ی میانگین از تلویزیون و نوع محتوای در دسترس نیز در آن دخیل هستند؛ اگر در فاصله‌ی ۱.۷ تا ۲.۴ متری تلویزیون نشسته و آن را تماشا کنید، رزولوشن Full HD پاسخگوی نیاز شما خواهد بود و دیده‌شدن مرز پیکسل‌ها آزارتان نخواهد داد.

طبق انتظار از یک تلویزیون اقتصادی، خبری از پشتیبانی HDR در این محصول نیست؛ البته HDR تنها در تلویزیون‌های میان‌رده و بالارده معنای واقعی خود را پیدا می‌کند و پشتیبانی از آن در تلویزیون‌های ارزان‌تر چندان واقعی نیست. زاویه‌ی دید تلویزیون را برای بازه‌ی قیمتی آن قابل‌قبول می‌دانیم و تغییر رنگ‌‌ها به‌خصوص مشکی در آن کمتر از برخی رقبا در بازار است. تأخیر ورودی یا همان Input Lag خوشبختانه در بازه‌ی بین ۳۰ تا ۴۰ میلی‌ثانیه است؛ تأخیر ورودی بیش از هر چیز در بازی‌ها خود را نشان می‌دهد و این ارقام به‌دست‌آمده کاملا نیازهای یک گیمر غیرحرفه‌ای را نیز برآورده خواهد کرد.

در مجموع شاهد ۴ حالت تصویر استاندارد، واضح، فیلم و طبیعی هستیم که در عمل تغییر آن‌ها تفاوت زیادی در تصویری که مشاهده‌ می‌کنیم ایجاد نمی‌کند. متاسفانه امکان تغییر حالت‌های تصویر تنها در حالت پخش برنامه‌های تلویزیون و استفاده از درگاه HDMI وجود دارد و در صورتی که از درگاه USB برای پخش محتوای خود استفاده کنید، باید پیش از ورود به پخش‌کننده ویدئو حالت تصویر را انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید تصاویر گرفته‌شده از زوایای ۴۵ درجه و مستقیم را مشاهده کنید:

همانند دیگر تلویزیون‌‌‌های مورد بررسی، روشنایی را در هشت ناحیه از پنل (با ۵۰ درصد فضای سفید و ۵۰ درصد مشکی) اندازه‌گیری کردیم؛ در حالت استاندارد روشنایی میانگین این ۸ ناحیه ۲۲۷ نیت اندازه‌گیری شد و روشنایی رنگ سیاه نیز با مقدار میانگین ۱.۹ نیت رضایت‌بخش بود. بازه‌ی تغییرات روشنایی در هشت ناحیه‌ی مورد بررسی چندان بزرگ نبود و پیوستگی خوبی بین نتایج وجود داشت. در بحث کنتراست Native این تلویزیون بهتر (۱۲۰) از برادر خود XKU635 عمل می‌کند اما در بحث روشنایی حرفی برای گفتن در مقابل آن ندارد. روشنایی ۲۲۷ نیت استفاده از تلویزیون در محیط‌های پرنور را چالش‌برانگیز می‌کند اما اگر محل مناسبی برای آن در اتاق درنظر گرفته شود، به‌خوبی نیاز شما را برآورده خواهد کرد. در تلویزیون‌های با سیستم نوردهی Edge-lit مسئله‌ی نشت نور ممکن است گاه به‌وضوح دیده شود؛ ما طی تست‌های روشنایی، نشت نور آزاردهنده‌ای مشاهده نکردیم که در جای خود پیشرفت خوبی محسوب می‌شود.

همان‌طور که اشاره کردیم، تفاوت فاحشی بین حالت‌های تصویر چه از نظر روشنایی و چه از نظر رنگ‌ها مشاهده نمی‌شود؛ رنگ سفید با تمایل شدید خود به سردی بیشترین انحراف را از معیار در همه‌‌ی حالت‌ها دارد. 43XT725 همچون رقبا از فضای رنگی گسترده پشتیبانی نمی‌کند؛ پوشش فضای رنگی sRGB نیز در هر چهار حالت حدود ۹۶.۵ درصد است. بین حالت‌های تصویر، فیلم با dE حدودی ۹.۲ کمترین خطای میانگین را دارد؛ در تمام آزمایش‌های ما اسلایدر Backlight روی حداکثر تنظیم شده بود. در ادامه می‌توانید نتایج حاصل از تست‌های دقت رنگ و فضای رنگی را مشاهده کنید:

خطای میانگینپوشش فضای رنگیحالت تصویر
9.796.5استاندارد
9.296.6واضح
9.796.6طبیعی
10.496.5فیلم

در مجموع کیفیت تصویر ارائه‌شده توسط این تلویزیون کاملا با بازه‌ی قیمتی آن همخوانی دارد و در مواردی مانند رنگ مشکی از بسیاری از رقبای خود پیشی می‌گیرد. دقت رنگ برای کاربران عادی قابل قبول است اما خبری از HDR، پوشش فضای رنگی گسترده و پردازش تصویر در این تلویزیون نیست.

نرم‌افزار و عملکرد

مادیران از یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Cortex-A53 با فرکانس ۸۰۰ مگاهرتز برای اجرای سیستم‌عامل اندروید روی 43XT725 استفاده کرده است؛ همچنین یک گیگابایت حافظه‌ی رم و ۸ گیگابلایت حافظه ذخیره‌سازی (تقریبا ۵ گیگابایت فضای آزاد) در اختیار کاربر قرار دارد. 43XT725 تلویزیونی مبتنی بر اندروید TV نیست بلکه نسخه‌ی عادی اندروید را اجرا می‌کند؛ اندروید TV بهینگی بیشتری با کاربری تلویزیون دارد و کار با آن ساده‌تر از نسخه‌‌ی عادی اندروید است اما تعداد اپلیکیشن‌های اختصاصی آن بسیار اندک است. استفاده‌ی سازنده از نسخه‌ی ۷ اندروید قدمی مثبت در محصولات تولید داخل است؛ اما امیدواریم پردازنده‌ی قوی‌تری را در محصولات آتی این شرکت شاهد باشیم زیرا عملکرد ضعیف در بخش سخت‌افزاری، نرم‌افزار را نیز به یک کابوس مبدل می‌کند.

وقتی برای اولین بار تلویزیون رو روشن می‌کنید، انتظاری ۱۵ الی ۲۰ ثانیه‌ خواهید کشید اما پس از آن به‌دلیل نوع سیستم‌عامل و در راه‌اندازی‌های بعدی، تنها ۴ ثانیه زمان برای شروع استفاده از آن نیاز خواهید داشت. صفحه‌ی اصلی‌ رابط کاربری، چینش کارت‌ها و ظاهر آن نسبت به XKU635 یک پله پایین‌تر قرار می‌گیرد. منوی اصلی به ۵ بخش کلی تقسیم‌ می‌شود (به ترتیب قرارگیری در محیط رابط کاربری):

پنجره‌ی انتخاب ورودی: انتخاب ورودی، پخش محتوای تصویری، عکس‌ها، تنظیمات تصویر و مشاهده‌ی برنامه‌های تلویزیون در این بخش انجام می‌گیرد

برنامه‌های کاربردی: اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده

مجموعه نرم‌افزار: میانبر تمام اپلیکیشن‌های نصب شده به‌همراه ارائه‌ی لیست کامل آن‌ها

دیگر: پخش‌کننده‌ی محتوا، اشتراک‌گذاری تصویر و...

تنظیمات: تنظیمات محدود تلویزیون

حرکت در منوها و هرآنجایی که نیازمند ماوس نباشید سرعت مناسبی برای یک محصول اقتصادی دارد اما کمبود قدرت سخت‌افزاری در اجرای برخی نرم‌افزارها مشهود است. متاسفانه نبود کنترلر حرکتی همراه دستگاه لطمه‌ی بزرگی به تجربه‌ی کاربری زده است؛ برای حرکت نشانگر ماوس از یک سمت صفحه به سمت دیگر در منو‌ها و برخی اپلیکیشن‌ها به ۵۰ ثانیه زمان نیاز است که اصلا برای یک تجربه‌ی آسان و لذت‌بخش مناسب نیست. تأخیر در پاسخ به دستورها کاربر مانند تغییر حجم صدا در هنگام تماشای فیلم نیز از سخت‌افزار این محصول نشات می‌گیرد. نرم‌افزار پخش فیلم پیش‌فرض فرمت‌های متنوعی پشتیبانی می‌کند و مشکلی از نظر سرعت ندارد با این حال توصیه می‌کنیم حتما از نرم‌افزاری‌ها و کدک‌های سازگار با آن‌ها نیز در کنار نمونه‌ی پیش‌فرض استفاده کنید. 

ما قادر به نصب گوگل پلی روی این تلویزیون نبودیم اما فروشگاه‌های نرم‌افزار دیگر به‌راحتی قابل نصب هستند و در کنار فروشگاه بدون نام پیش‌فرض اکثر نیازهای شما را پوشش می‌‌دهند. نرم‌افزارهای اندروید برای تلویزیون بهینه نشده‌اند و منوهای آن‌ها به دلیل طراحی شدن بر مبنای لمس به‌سادگی در دسترس نیستند. جستجوی ما برای یافتن تب اپلیکیشن‌های اخیر بی‌نتیجه پایان یافت که به‌دلیل فقدان سخت‌افزار قوی یک نکته‌ی منفی محسوب می‌شود. قابلیت «اشتراک صفحه‌نمایش» به‌سادگی قادر به انتقال محتوای صفحه گوشی روی تلویزیون است و گاه می‌توان استفاده از آن به‌جای سیستم‌عامل اصلی را توصیه کنیم. «انتشار سریع» نیز نمایش و انتقال سریع فایل‌ها و محتوای تصویر بین تلویزیون و گوشی را فراهم می‌کند؛ برای استفاده از این قابلیت نیازمند نصب یک نرم‌افزار از طریق گوگل‌پلی روی گوشی هستید که با صرف‌نظر از تأخیر عملکرد خوبی ارائه می‌دهد. 

کنترلر و تجربه صوتی

43XT725 با دو کنترل روانه‌‌ی بازار می‌شود: یکی کوچک با طول کمتر از ۱۵ سانتی‌متر و فاقد کلیدهای عدد است و دیگری با ابعاد نامتعارف ۲۵ سانتی‌متری طیف کاملی از کلیدها را ارائه می‌دهد. تجربه‌ی لذت‌بخش از تلویزیون‌های هوشمند به‌جز سیستم‌عامل به کنترلر مناسب نیز نیاز دارد؛ اما کار کردن با اندروید با چنین ابزاری چندان آسان نیست. متاسفانه در این محصول اقتصادی، خبری از کنترلر موسوم Air Mouse که در تلویزیون XKU635 شاهد آن بودیم نیست؛ این کنترلر با تشخیص حرکت دست، نشانگر ماوس را در محیط تلویزیون و اپلیکیشن‌ها به حرکت درمی‌آورد.

کنترلر بزرگ کیفیت ساخت بهتری نسبت به نمونه‌ی کوچک‌تر دارد. کنترلر کوچک خوش‌ دست‌تر است اما فقدان کلید مربوط به افزودن نشانگر موس استفاده از آن در اپلیکیشن‌ها را سخت‌تر از مدل بزرگ‌تر کرده است. ایکس‌ویژن از ۵ کلید در زیر تلویزیون برای حرکت در منوها، خاموش و روشن کردن استفاده کرده است. هیچ‌یک از کنترلرهای دستگاه به‌صورت بلوتوث نیستند و نیازمند قرارگیری در جهت جلوی تلویزیون برای عملکرد صحیح هستند. سازنده‌ در تبلیغات 43XT725 مانور زیادی روی بخش صدا داده است؛ این تلویزیون به دو اسپیکر ۱۰ وات مجهز شده و حقیقتا حجم صدا و بازتولید صدای بم در آن مناسب است. سیستم صوتی Puresound صدای شفاف و فراگیری را ارائه می‌دهد که کاملا برای یک محصول ۴۳ اینچی شایسته است. 

جمع‌بندی

تلویزیون 43XT725 برای کسانی ساخته شده است که به‌دنبال یک محصول هوشمند و کار راه‌انداز با پرداخت هزینه‌ی نه چندان زیاد هستند؛ پنل Full HD دستگاه روشنایی متوسطی تولید می‌کند اما رنگ مشکی نسبت به رده‌ی قیمتی محصول مناسب و شایسته است. فقدان HDR و فضای رنگی گسترده ایراد بزرگی برای این تلویزیون محسوب نمی‌شود و در کل کیفیت تصویر در 43XT725 شما را ناامید نخواهد کرد اما اگر کیفیت تصویر اولویت اول شما باشد، گزینه‌های بهتر و البته گران‌تری نیز در بازار وجود دارد. حجم و کیفیت صدای خروجی دستگاه به لطف دو اسپیکر ۱۰ واتی آن بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

تلویزیون هوشمند ۴۳ اینچی 43XT725 ایکس ویژن با اندروید ۷ وارد بازار شده؛ متاسفانه فقدان کنترلر حرکتی در استفاده از دستگاه کاملا حس می‌شود و کار با کنترل‌های فعلی واقعا در اپلیکیشن‌ها آزاردهنده است. حرکت در منوها و راه‌اندازی تلویزیون سرعت مناسبی دارد اما عملکرد دستگاه در اجرای برخی از اپلیکیشن‌ها به‌دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری افت می‌کند. در بحث طراحی، ایکس‌ویژن موفق عمل‌ کرده است و ظاهر تلویزیون شکیل بوده و حاشیه‌ها را در حد معقولی نگاه داشته‌اند. 

برای خرید این محصول از وب سایت بانی لاین اینجا کلیک کنید.